fredag den 16. april 2010

Praktikant på Sorø Bibliotek

Christoffer

Her i uge 15 har Sorø Bibliotek været så heldig at få mig som praktikant, så jeg kan lære lidt om, hvad det vil sige at være bibliotekar. Det vil sige, at jeg blandt andet skulle sætte bøger på plads efter nummerorden i faglitteratur og i alfabetisk orden i skønlitteratur. Jeg skulle også hjælpe med at finde reserveret materiale, som bagefter skulle ned til skranken og få et nummer, så personen der havde reserveret den, kan finde den. Og lad os ikke glemme, at jeg skulle hjæpe i Informationen, hvor jeg giver lånerne deres reserverede materiale.

At være praktikant indebærer også en dag som bibliotekar på Dianalund Bibliotek.

Jeg vil også fortælle lidt om en internetside, jeg introducerede til bibliotekarerne. Den hedder fanfiction.net og er en side, hvor folk fra hele verden kan skrive og læse historier som er baseret på et kendt univers, som den person er fan af, f.eks. Naruto, Harry Potter, Warcraft og Twilight. Der er også historier, hvor der bliver blandet universer sammen. Et eksempel kunne være, at en person fra Naruto kommer til at gå på Hogwarts. I bør dog vide, at siden ikke er på dansk, men hovedsaglig engelsk.

Hilsen
Christoffer, Erhvervspraktikant på Sorø Bibliotek

Ingen kommentarer: