torsdag den 5. august 2010

Vil du se mit natbord?

På Sorø Bibliotek kan du i øjeblikket se en udstilling med personalets natbordslæsning. Natbordene bliver løbende fyldt op og udskiftet, og du kan naturligvis låne alt, hvad der bliver lagt frem.

Her fortæller et par af os, hvad vi har valgt at lægge frem og hvorfor.

Elisabeth om sit natbord:

Jeg har valgt at lægge nogle tegneserier på. Jeg synes ikke jeg får læst helt så mange bøger i øjeblikket, og når jeg gør, går det lidt langsomt med at komme igennem…

Så er det rart i stedet at kunne snuppe en tegneserie i ny og næ! Jeg er vild med Frank Millers Sin City-serie, men er også glad for tegneserierne om Hellboy. En anden af favoritterne er vampyrhi-storien ”Nat i 30 dage”, og så er der også altid plads til lidt superhelte!

Annette om sit natbord:

Jeg har valgt at lægge Carsten Jensens "Vi de drukende" på, som jeg fik i julegave, og nu først er i gang med at læse. Bogen havde jeg svært ved at komme i gang med, men så begynder den at gribe én.
Derudover elsker jeg at læse krimier, og har senest læst Arnaldur og Alvtegen, som jeg holder af pga. miljø- og personskildringen.
Og så har jeg lagt en guide bog til Berlin frem, da jeg var et smut forbi byen i forbindelse med tur til Østrig.
Ydeligere er jeg også flittig låner af de mange kogebøger om familiemad og nemme hverdagsretter som fx Kong Gulrods livretter.

Anne om sit natbord:

Jeg er glad for næsten al form for håndarbejde, derfor ligger der altid håndarbejdsbøger og ugeblade på mit natbord.
For nyligt har jeg læst Anne B. Ragdes trilogi, Berlinerpoplerne, Eremitkrebsene og Ligge i grønne enge. Jeg har også med stor fornøjelse set Tv-filmatiseringen af romanerne.
Herbjørk Wassmos bog "Et glas mælk, tak" er også en bog jeg har læst.

Ingen kommentarer: