fredag den 23. maj 2008

Praktikanter

Matthias:

Her i uge 21 har Sorø bibliotek været så (u)heldige, at få mig som prakti kant.
Så jeg er begyndt at finde ud af hvad det vil sige at være bibliotekar.

Det indebærer f.eks. at finde nye bøger, vide noget om bøgerne man køber, vælge hvilke bøger man skal kassere, og til sidst kassere dem. Men selvfølgelig skal man også betjene lånere og finde reserverede bøger. Og spille på Wii.
Så er ugen næsten slut, og jeg har fået et indtryk af bibliotekets verden.
Til sidst vil jeg lige skrive om en oplevelse på Dianalund bibliotek. Det var tirsdag. Jeg stod klar til, at modtage, en låner, der var en ældre herre. Han skulle låne en bog. Da han var lige ved, at gå, sagde jeg:” Ha’ en go’ dag. Når han var gået blev jeg fortalt, at han smilte af glæde lige efter jeg sagde det til ham.
Nu er jeg næsten færdig med min praktik, og det har været meget godt at være her

Venlig hilsen
Matthias
Erhvervspraktikant på Sorø bibliotek

Anders:

Hejsa.
Mit navn er Anders, jeg er praktikant her i uge 22, og skal skrive på denne blog.
Og det emne jeg har valgt at skrive om, går under navnet: EM i Fodbold.
Nu skal jeg jo ikke skrive en roman om emnet, men jeg vil da bare lige fortælle lidt om hvordan det foregår, så du er godt klædt på til at følge det hjemme i stuen.
Jo, ser du, der er seksten hold med ved EM (desværre er Danmark bare ikke én af dem), som kæmper om at komme videre fra gruppespillet. Der er fire grupper med fire hold i hver, to hold går videre fra hver gruppe. De hold der så går videre fra deres gruppe mødes så i knald eller fald kampe, altså hvor vinderen går videre og taberen er ude af turneringen. Og sådan forsætter man så, indtil der er to hold tilbage som så spiller finale. Og som de fleste nok kan regne ud, så er det hold, der vinder finalen, også vinder af turneringen.
Det var min meget korte forklaring på hvordan EM i fodbold forløber.

Jeg har lavet en udstilling med bøger, film og spil om fodbold. Den er i Voksenbiblioteket på Sorø Bibliotek.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Og det har været så godt at have dig som praktikant...Måske ses vi, når du engang bliver bibliotekar?

Anonym sagde ...

Det kan da godt være, hvis jeg ikke bliver fysiker. Så kan det godt være at jeg bliver bibliotekar.

Venlig hilsen
Matthias